Stranger things och Mr Robot

Det var ett tag sen man blogga, men vill verkligen börja skriva igen så ska göra mitt bästa. Tänkte kombinera två inlägg i ett. Jag såg Stranger things för ett tag sedan och började nyligen titta på mr Robot. 
 
 
| Genre: Drama, Skräck, Thriller IMDB: 9.1 Utgivningsår: 2016 Episoder: 8 |
 
 
 
HANDLING: Serien utspelar sig år 1983 i en liten stad i Indiana där Will Byuer försvinner mystiskt. Varför skulle någon kidnappa en 12-årig pojke i den lilla staden? Tiden går och polisen ger upp sökandet, men det gör inte Wills vänner. Dom bestämmer sig för att bege sig ut för att hitta honom då dom stöter på en jämnårig flicka med telekinesiska krafter som berättar att hon vet var Will är och lite till. Nu är det upp till Wills vänner att hitta honom. 
 
ÅSIKT: Jag fastnade direkt på första episoden, älskar verkligen 80 och 90-tals baserade serier. Handlingen, karaktärena och atmosfären av serien får 10/10 av mig. Äntligen mer serier med inslag av skräck och thriller, blir extra spännande med barn inblandade. Det enda negativa jag har att säga, som egentligen inte är negativ utan bara jag som övertänker, är det faktum att jag visste direkt vad handlingen gick ut på bara genom att se dom första två avsnitten. Det blev liksom ingen "överraskning" i slutet. Men i överlag så var serien sjukt bra! Nu är det bara att invänta på säsong två som kommer ut nästa år. 
 
| Genre: Kriminal, Drama, Thriller IMDB: 8.7 Utgivningsår: 2015- Avsnitt: 23, 2 säsonger |
 
 
HANDLING: Elliot är en ensamvarg som lider av ångest, socialfobi och depression och jobbar på dagarna som säkerhetsingenjör för företaget Allsafe i New York och på nätterna hackar han personer. En dag blir Elliot kontaktad av en grupp med individer som kallas för Mr Robot som vill att han ska gå med i deras grupp kallad för fsociety där deras uppgift är att hacka en av världens största företag och som är Allsafes klienter, E corps.
 
ÅSIKT: Jag har bara sett ett avsnitt så jag har inte mycket att komma med. Det enda jag märkte med serien är att den är ganska deprimerande, väldigt mörk och med tanke på att huvudkaraktären har alla dessa psykiska problem så får vi vara en del utav det. Det är ungefär vad många av oss lider av nu för tiden. Annars verkar serien intressan, något nytt helt enkelt! Ska fortsätta titta. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback