SAILOR MOON CRYSTAL | SÄSONG 3 | ÅSIKT

Nu har jag tittat på ungefär sex avsnitt av den nya säsongen av Sailor moon crystal, och jag tänkte att det var dags att skriva åsikter om vad jag tycker om den nya animationen och handlingen. Jag tror att min åsikt är precis som alla andras, vilket är positivt. Låt oss börja med intro låten! Den är mycket lugnare än förra säsongens intro men jag tycker mer om den här eftersom låten är söt och det representerar Sailor Moon på ett bra sätt. Animationen och karaktärdesignen är så bra!
 
 
ANIMATIONEN OCH KARAKTÄR DESIGNEN: Som ni ser på bilden nedanför så kan man jämföra dem första två säsongerna av sailor moon crystal och den nya säsongen. Märker ni skillanden? Det kanske inte ser så farligt ut på bild, men googla på första säsongen så ser ni vad jag menar.
 
Först brydde jag mig inte så mycket om att det såg konstigt ut, utan var mer glad att Sailor moon var tillbaka, men ju mer jag följde animen desto mer märkte jag hur dålig den var. Man blir besviken av att se en bra anime få en så dålig animation, speciellt när senaste avsnittet sändes 20 år sedan, man förväntade sig mer! Det jag hatade mest med andra säsongen av sailor moon crystal var att karaktär designen såg för 3D aktig ut, speciellt när dom transformerades. Deras armar och ben var för långa och det såg bara konstigt ut. Jag är så glad att Toei skärpte sig och fixade animationen för tredje säsongen, men förstår inte varför dom inte hade den här stilen från första början? 
 
 
HANDLING: Handlingen på tredje säsongen är så spännande, man får äntligen träffa Sailor Uranus, Sailor Neptun, Sailor Saturn och Sailor Pluto. Det jag märkte med handlingen var att den är mycket mörkare än förra säsongen, mer allvarlig och deras attacker är starkare och det är inte så töntigt längre, om ni förstår vad jag menar. Väntar nu ivrigt på sjunde avsnittet som ska sändas idag, förra slutade så bra. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback