CAPTAIN AMERICA CIVIL WAR | RECENSION

Aldrig varit ett stort fan av Captain America, har sett alla filmer (tror jag) men aldrig brytt mig riktigt, fast den här blev jag nyfiken på eftersom man träffar på fler superhjältar, gamla och nya.

| Genre: Action, Äventyr, Sci-fi IMDB: 8.4 Utgivningsår: 2016 |

HANDLING: Vi träffar ännu en gång Steve Rogers (Captain America) som leder den nya Avengers i deras arbete att rädda mänskligheten, men på grund av en internationell händelse som påverkade oskyldiga människors liv så fick världsledarna hitta på ett nytt system vilket innebär att dem skulle bestämma när dem behövde Avengers tjänster. Det här systemet splittrade den nya Avengers och nu slåss dem olika sidorna. I Civil War får vi också träffa på nya hjältar och gamla som enas om sidor, vem har rätt och vem har fel?

ÅSIKT: Känns som jag alltid inleder mina åsikter med att säga, SJUKT BRA! Jag tycker inte om Captain America, men eftersom andra superhjältar var inblandade så tänkte jag att den här filmen kommer bli intressan, vilket den blev. Det jag tyckte mest om och som gjorde att filmen blev mer verklighetstrogen, var det faktum att dom tog upp viktiga saker som efterföljderna av krig mellan superhjältar och skurkar, oskyldiga människor som dör i processen och städer som förstörs. Ibland känns det som dom flesta ignorerar sådant i filmer. Jag älskade också att dom inkluderade andra superhjältar som Spider-man, Antman och min personliga favorit Black Panther, som förresten hade den coolaste kostymen. Jag tycker också om Scarlet Witch men synd att man inte fick se mer av henne.

Jag var också lite skeptisk när det gällde Spider-man, vi har redan sett två andra skådespelare försöka ta an titeln och nu hade jag höga förväntningar på karaktären, blev lite besviken men fick höra från en kompis som läser serietidningarna att han är den bästa Spider-man hittils, när det gäller ålder på Peter Parker och personlighet. Jag tyckte dock inte om hans kostym när jag såg den på trailern eftersom den såg så tecknad ut, men efter att ha sett filmen så gillar jag den väldigt mycket! Har mycket blandade åsikter, men dom är mina så ni behöver inte ta åt er på något sätt. När det kommer till storyn så var det väldigt bra, blev inte alls tråkigt emellan trots att filmen var 2,5 h lång.

Älskade denna film :)

Svar: Ja, samma här! :D
nakimushi.blogg.se