10 CLOVERFIELD LANE | RECENSION

Jag inte sett hela första filmen men som tur är så är inte andra filmen relaterad till den första så det spelar ingen roll egentligen. Måste bara säga att trailern är sjukt bra, skapar spänning och tar fram dom bästa delarna av filmen. 
 
| Genre: Drama, skräck, Mysteri IMDB: 7.5 Utgivningsår: 2016 |
 
 
HANDLING: Filmen handlar om Michelle, som är med om en bilolycka och blir räddad av Howard en medelåldersman som håller henne och Emmett en annan person som fånge i hans skyddsrum och övertalar dom om att resten av världen blivit attackerat av någon form av kemikalattack och luften utanför skyddsrymmet är förgiftat. Vad är sanning och vad är lögn, det får Michelle ta reda på själv. 
 
ÅSIKT: Jag trodde filmen skulle vara dålig, har ganska låga förväntningar på skräck filmer nu för tiden, men den här var faktiskt väldigt bra. Det var ingen typisk film där huvudkaraktären är blåst och man skriker och gapar åt hen, faktiskt tvärtom. Men det enda negativa jag har att säga om filmen är att det egentligen inte var någon idé att göra en till cloverfield film då den här har ingen koppling till den första och slutet var lite random, känns inte som att det passade filmen alls. Om ni ser på den så förstår ni vad jag menar. Men annars väldigt bra! Rekommenderar den starkt. 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback