Zootopia | Recension

Om jag ska vara ärlig så visste jag inte så mycket om den här filmen, förutom att det är en ny Disney film. Men sen läste jag massa recensioner och fick höra från olika håll att filmen är sjukt bra, så jag bestämde mig för se den. 
 
| Genre: Animation, Äventyr, Action IMDB: 8.4 Utgivningsår: 2016 |
 
 
HANDLING: I en värld där djur lever i harmoni med varandra får vi följa Judy hopps en ung kanin som flyttar från sitt lugna hem i en gård till storstaden Zootopia där hon fullföljer sin dröm som polis. När Judy anländer till Zootopia får hon lära sig att livet inte är så rättvist och alla är inte så accepterande. Men trots det så vill Judy bevisa att hon kan vara en lika bra som resten av hennes kollegor och hon tar an ett mystiskt uppdrag men konsekvensen är att hon får jobba med Nick Wilde som inte har ett så bra rykte som räv. 
 
ÅSIKT:  Okej, jag hade inte så höga förväntningar av filmen, som sagt jag visste inte så mycket om den. Men wow, jag vet att Disney brukar ha bra budskap i sina filmer, men Zootopia drar upp viktiga ämnen, speciellt det som händer i vårt samhälle, rasism, sexism och fördomar helt enkelt. Det är viktigt att barn får veta om sådant här och Zootopia tog upp det på ett bra sätt. Jag älskar Judy, hon är positiv och bevisar att hur liten man än är och speciellt som kvinna så kan man om man vill. Sen fördomarna som dem hade om Nick eftersom han var en räv, bevisar att vi alla bara är människor och vi alla gör misstag, det betyder inte att alla från en annan kultur eller religion gör dåliga saker, ingen är bättre än den andra. Definitivt värt att se på, en riktig tankeställare!


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback