X-men Apocalypse | Recension

Jag såg på filmen ett bra tag sedan och tänkte att det var kanske dags att skriva en recension.
 
| Genre: Aktion, äventyr, sci-fi IMDB: 7.4 Utgivningsår: 18 Maj 2016 | 
 
 
HANDLING: Apocalypse dyrkades som Gud i början av civilsationen, han var den första och starkaste mutanten i hela X-men universum. När han vaknar upp från sin djupa sömn efter tusentals år blir han besviken av att se vad världen har kommit till, mutanter som lever vid sidan av vanliga människor. Apocalypse skulle sätta stopp för det genom att rekrytera mutanter, göra dom starkare så dom kan bygga tillsammans en ny värld. Xavier är en av mutanterna som Apocalypse vill åt, men det sätter hans nya studenter Jean Grey, Scott Summers stopp på, vid sidan av dom möter vi också Mystique, Nightcrawler och Quicksilver igen som hjälps åt att rädda Xavier och världen från Apocalypse. 
 
ÅSIKT: Även om alla säger att X-men days of the future past är bättre än den här så håller jag inte med, jag älskade Apocalypse. Jag såg om filmen två gånger, andra gången var den lika bra. Action scenerna och dom "nya" karaktärena var perfekta. Jag älskar Jean Grey, hon är en av mina favorit X-men karaktärer, det var väldigt intressant att se en ung version av henne, och jag älskar att dom valde Sophie Turner (Game of thrones) jag tror att hon kommer bli en bra Jean i fortsättningen. Det var också kul att se Quicksilver igen, han stal hela showen och Nightcrawler som var perfekt! Tusen gånger bättre än den första.
 
Jag är så glad att Bryan Singer ger oss en ny X-men värld, där dom alla är unga, tycker den här versionen är mycket bättre än dom första tre filmerna. Det ska bli spännande att se fortsättningen, jag är ganska säker på vad det kommer att handla om. Det är också skönt att man slipper se Wolverine ta all uppmärksamhet, är mer intresserad av dom andra karaktärena, vi vet ju redan hans origin. Skulle skriva en hel bok om filmen men vill inte spoila för mycket, se den!


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback