Uppdatering nr 2

Det var ungefär en månad sedan som jag skrev en uppdatering om Riki, och jag tänkte göra det igen, den här gången är det inte riktigt någoting positivt jag har att skriva om. Rikis utslag och klåda kom så klart tillbaka, när jag väl slutade med kortisonen. Varken hans nya schampoo eller mat funkar och jag kände mig hopplös och gör det fortfarande. Jag ringde min veterinär och hon tyckte att det var konstigt och bad mig ge han kortison i några få dagar, vilket jag gjorde. Innan jag började med kortisonen igen så hade hans öron blivit påverkade, och det var dem inte förut. Dem kunde skifta färg ganska snabbt, från röd till lila, kanten av hans öron är väldigt torra nu och han tappar massa päl på öronen som ni kan se på bilderna nedanför. 
 
 
Det kändes som hans situation blev värre, fast han hade fått hjälp mot det. Jag har bokad tid nu för veterinärsbesök och vi får besluta för vad vi ska göra. Jag vet att han har en form av allergi som han kommer få leva med resten av sitt liv, men man blir så trött och ledsen på att se sin hund behöva leva med en jobbig klåda, hans armhålor är väldigt röda och ibland kan han klia så hårt att han får sårskorpor. Det enda positiva jag har märkt är att rodnaden på hans tassar har nästan försvunnit och pälsen växte tillbaka. Jag försöker vara positiv i det här och ber att det kommer en lösning som kommer hjälpa honom. 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback