The Flash | Första intrycket

Ett DC fangirl som jag är så gav jag upp och bestämde mig för att börja titta på The Flash.  Jag var först lite skeptiskt då superhjälte serier inte brukar vara så bra, speciellt när dem är baserade på serietidningar. Men eftersom jag älskade Jessica Jones serien och Supergirl (vilket har blivit mycket bättre dem senaste episoderna) så gav jag The Flash en chans. Fick reda på att Supergirl och the Flash kommer träffas i sina respektiva "världar" så därför är det kul om man följer båda serierna. 
 
 
Mitt första tryck var att dem hoppade direkt in i spänning, man fick en bra bakgrund av huvudkaraktären, vad han har gått igenom, vilka som står honom närmast, hur han blev The Flash och lite annat. Skådespelarna är bra, specialeffekterna inte lika bra men tänker mig att dem blir bättre under seriens gång. Är inte så noga med sådant då min en av mina favorit serier är Teen Wolf och deras specialeffekter inte är så bra, men skådespelarna är 10/10. Det är det viktigaste tycker jag. Det enda jag egentligen har att klaga på när det kommer till serien är hans dräkt, den ser väldigt kostymaktig ut jämfört med t.ex Supergirls dräkt. MEN, det är en liten sak som egentligen inte är så stor grej. Jag är just nu på episod fem och tänker fortsätta följa serien. 
 
Genre: Action, Äventyr, Drama IMDB: 8.2 Säsonger: 1,2 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback