Min hund Riki

Här är min hund, eller snarare sagt min bebis Riki, han är en blandning mellan Pitbull/Amstaff och Engelsk stafford. Han är drygt 5 månader gammal och jag har varit vid hans sida enda sedan han föddes. Min systers hund Kiara fick sju friska och fina valpar som hon hittade bra ägare till, Riki stannade så klart hos oss. jag hade alltid i tanken att döpa min hund till Riki. Om ni är födda på 80 eller 90-talet så kanske ni kommer ihåg animen Ginga nagareboshi gin, eller snarare sagt Silver Fang. Animen hade en stor hit här i norden och är fortfarande väldigt populär i Finland. Jag växte upp med animen och det är än idag ett av mina favoriter. 
 
Vad jag vill komma fram till är att min hund är döpt efter en av ledar hundarna i animen, namnet betyder styrka. 
 
 
Riki älskar att bli gosad med, han älskar att stjäla strumpor och springa under sängen med dem, han älskar att skälla och irritera mig, men ni vet, barn. Han kan sitta, ge vacker tass, ligga och snurra runt. Han vet också att han inte får vara i köket men smyger in dit ibland när ingen ser. Han älskar att leka med sin mamma Kiara och träffa på andra hundar och människor när vi är ute på promenader. Han kan lyssna men ibland så vill han bara göra mamma galen. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback