Top 3 romantiska animen

Jag har ganska svårt med romantiska animen eftersom dem brukar för det mesta vara likadana, men dem här är de bästa jag har sett. Sorgliga, söta, roliga och har bra animation, handling och karaktärer. 
 
LOVELY COMPLEX
Det här var förmodligen den första romantiska animen som jag såg av dem tre. Den här animen är från 2007, så animationen är ganska gammal jämfört med dem nuvarande men det betyder inte att animen inte är lika bra. Lovely complex har mer komedi i sig jämfört med dem andra två.
HANDLING: Lovely Complex handlar om Risa och Otano som är ett komiskt duo, Risa är ovanligt lång för att vara en tjej och Otano är ovanligt kort för att vara en kille men dem kommer bra överens och tycker om att driva med varandra, när deras vänskap växer så växer oxå deras känslor för varandra. 
 
KIMI NI TODOKE (2 säsonger)
Jag älskar verkligen den här animen, den är så gullig, men det är så mycket missförstånd i den, typiskt romantiska animen. Men animationen är vacker och jag bara älskar huvudkaraktären.
HANDLING:  Kimi ni todoke (from me to you) handlar om Sawako en ensam och tystlåten tjej som är väldigt missförstådd av sina klasskamrater. Av någon konstig anledning så har hennes klasskamrater börjat kalla henne Sadako (tjejen från the ring) och det gör hennes rykte inte bättre. Alla är rädda för henne pga av detta och hon har inte så många vänner. Sawako gör allt för att få leva ett normalt liv och få fler vänner så hon dras till klassens populäraste kille Kazehaya, som faktiskt behandlar henne som en vanlig människa och genom det så växer deras vänskap och Sawako får äntligen vänner som hon alltid velat ha. 
 
Jag kommer faktiskt inte ihåg allt i den här animen då det var ett tag sedan jag såg den och jag har sett Lovely complex och Kimi ni todoke redan två gånger, jag måste förmodligen se om den här oxå. MEN huvudkaraktären är en av mina favorit karaktärer eftersom hon är så liten och kaxig, lite som lilla My från mumin. Animationen är ju också sjukt bra så det är tummen upp från mig. 
HANDLING: Toradora! handlar om Ryuuji Takasu som börjar en ny termin i skolan, hans bästa vän Yuusaku Kitamura börjar i samma klass tillsammans med Minori Kushieda som Ryuuji haft en crush på och hennes bästa vän Aisaka Taiga (palmtop tiger) Trots att Aisaka är liten så tar hon inte skit från någon och är i hemlighet förälskad i Yuusaku, Ryuujis bästa vän, men animen har en ovanlig vändning. Taiga och Ryuuji blir goda vänner. Jag kommer som sagt inte ihåg alla detaljer i animen, ska se om den. 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback