Anime som jag följde 2015

Snart är det ett nytt år, och ett nytt år betyder också ny anime. Varje säsong så kommer det ut ett flertal nya animen, och jag tänkte skriva om dem som jag har följt det här året, vilken som var min favorit genom säsongerna och vad dem handlar om. Jag kommer också länka mina favorit animen det här året till en sida där ni kan titta på dem, gratis och utan medlemskaps så klart ;)
 
VÅR
Death Parade, Tokyo Ghoul 2, Assassination classroom, fate/stay night unlimited blade works 2, mikagura gakuen kumikyouka, Nisekoi 2, Ore monogatari, Owari no seraph, Yamada-kun and the seven witches. 
 
Min favorit anime i vår var Ore monogatari, animen slog mina förvätningar helt, jag trodde att det skulle vara en typiskt anime där en söt tjej skulle falla för den "fula" killens attraktiva kompis, men det var helt tvärtom, vilket jag älskade eftersom animen kan vara ganska förutsägbara nu för tiden. 
 
I alla fall, Ore monogatari handlar om Gouda Takeo (hans förnamn är Takeo men man skriver efternamnet först) som går i gymnasiet och lever ett normalt liv med sin bästa vän Sunakawa som förresten är väldigt populär bland tjejerna. En dag på tåget så räddar Takeo, Yamada en tjej i samma ålder som blir sexuellt trakasserad av en passagerare. Dem båda blir goda vänner.
 
SOMMAR
Charlotte, Gakkou Gurashi, Himouto! Umaru-chan, Rokkan no yuusha, Working!!!
 
 
I somras så var det ganska många animen som hade premiär, jag började följa några av dem men slutade titta eftersom jag inte var tillräckligt intresserad. Här är bara några få av dem som jag tittade klart på och min favorit utav dem är Himouto! Umaru-chan.
 
Himouto! Umaru-chan handlar om 16-åriga Umaru som bor med sin bror Taihei. Umaru är en vacker och välskött tjej som är väldigt populär i skolan, men hur hon beteer sig hemma är ingen medveten om. Umaru blir som ett bortskämt barn direkt när hon kommer hem, hon spelar tv-spel hela nätterna, sover om dagarna, äter onyttig mat och dricker flera liter cola, medan hennes bror får sköta allting hemma. Umaru är bokstavligen min soulmate. 
 
HÖST-VINTER
Concrete revolutio, One punch man, Noragami Aragoto, Owari no seraph 2, Comet lucifer, Digimon tri.
 
 
Jag kunde inte bara välja en favorit, så jag har faktiskt tre favoriter som jag älskar, den första är One punch man, som handlar om Saitama en helt vanlig kille som faktiskt är en superhjälter och letar efter att slåss med bara dem starkaste motståndarna, men varje gång han hittar en bra motståndare så besegrar han dem med bara ett slag. Animen är fullspäckad av actionfylld komedi.
 
Den andra animen är Noragami Aragoto, andra säsongen av animen som jag älskar. Huvudkaraktären Yato är en av mina favorit anime karaktärer. Jag såg fram emot den här säsongen, eftersom jag blev helt förälskad i den första. Noragami handlar om Yato som är Gud av katastrof, men genom åren så har hans populäritet rasat och snart är han bortglömd. I ett desperat försök att få en egen helgongrav så börjar Yato ta emot leverans jobb för några få slantar, men hans öde vänder när han räddar Hiyori en helt vanlig tjej från att bli överkörd av en bil och från den stunden så börjar deras vänskap att växa och Hiyoru bestämmer sig för att hjälpa Yato att bli ihågkommen. Svårt att förklara allt på svenska men det är ungefär vad animen handlar om. 
 
Den tredje animen eller snarare filmen som är delad upp i episoder är så klart Digimion Adventure tri, jag har reda skrivit om den i ett annat inlägg och dem flesta har ju sett Digimon så det finns inte mycket att berätta, förutom att vi träffar på dem Digidestinerade igen och får följa dem och deras Digimon på ett nytt äventyr. 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback