The hateful eight | Recension

Känner att jag har flyt igen med alla dessa recensioner, speciellt filmer eftersom jag inte tittar så mycket längre för det finns typ inga att se, men den senaste tiden så har det kommit några bra som jag har sett och en av dem är the hateful eight. 
 
| Genre: Kriminal, Drama, Mysteri IMDB: 8.0 Utgivningsår: 2015 | 
 
 
HANDLING:  I Amerikanska staden Wyoming några år efter inbördeskriget tar åtta prisjägare skydd från en snöstorm i en gemensam stuga, där dem alla blir inblandade i en konspiration fylld av förräderi och svek. Vem är på vems sida och viktigaste av allt, vem berättar sanningen?
 
ÅSIKT: Om du har sett en Quentin Tarantino film förut så vet du att shit is about to go down. Den här filmen var sjukt bra, jag somnade egentligen till första delen eftersom det var sent på natten, men jag bestämde mig för att se om dem delarna som jag missade och jag blev inte besviken. Filmen har sin charm även om den är våldsam. Tarantino vet vad han sysslar med, förresten så utspelar sig filmen i en stuga, alltså allting i en och samma rum, väldigt intressant. Jag brukar inte tycka om westernfilmer, men eftersom det är Tarantino så gav jag det en chans och älskade den. Bra skådespelare och bra handling. 

http://hadiraja.blogg.se/2016/march/tarantinos-spaghetti-western-skapar-obehag.html

Svar: Jag tyckte om den i alla fall, är ingen tarantino fangirl precis
nakimushi.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback