Deadpool | Recension

Jag har ingen chans att se Deadpool på bio eftersom min lön går helt ut på Rikis veterinärsbesök, så jag bestämde mig för att ladda ner filmen istället, det var inte i så bra kvalité men det gick att titta på. 
 
| Genre: Action, Äventyr, Komedi Första framträdande: 1991 Utgivningsår: Film - 2016 |
 
 
FAKTA: Deadpools första framträdande var i serietidningen New mutant #98. Artisten till Deadpools favorit karaktärer är Spider-man och Wolverine, men eftersom dem redan var gjorda av andra artister så ville han kombinera dem två och därifrån fick han idén till Deadpool. Deadpool är inte en superhjälte utan en antihero, eller snarare sagt en mercenary, typ som en bounty hunter. 
 
HANDLING: Filmen handlar om Wayde Wilson en före detta legosoldat som får reda på att han har fått obotlig cancer, chockad över beskedet så bestämmer sig Wayde för att lämna sin dåvarande flickvän Vanessa för att bespara hennes smärta. Under tiden som Wayde får reda på att han har cancer så blir han kontaktad av en "professor" med namnet Ajax, som lovar att bota hans cancer om dem får göra experiment på honom och utveckla superkrafter på honom. Wayde tackar ja till budet och blir skickad till en hemlig anläggning där han får spendera flera månader och bli utsatt av hemska experiment som lämnar honom döende och muterar hans kropp totalt. Hämnlysten och med sina nya superkrafter så bestämmer sig Wayde för att söka upp Ajax för att ta sin hämnd. 
 
ÅSIKT: Filmen var allting jag förväntade mig, komedin var pricken över i:et. Action scenerna var hur grymma och välgjorda som helst. Jag älskar att dem inkluderade X-men i det hela, och jag tycker verkligen om att dem valde att representera Colossus och negasonic teenage warhead i filmen eftersom det är kul med variaton av andra superhjältar. Även om det var en action komedi så kunde jag inte låta bli att böla under scenerna med experimenten. I serietidningen så har han konstant smärta efter experimenten och jag kan inte tänka mig hur jobbigt det måste vara att leva med det. Men även under all smärta som han har gått igenom psykiskt och fysiskt så fortsätter han skämta. I överlag var filmen sjukt bra, önskar dock att den var lite längre. 
 
Förresten så förknippas Spider-man och Deadpool med varandra, även i serietidningen. Dem är lite som ett komiskt duo tillsammans även om spider-man hatar deadpool, alla typ hatar honom men han är tyvärr en feltolkad karaktär. 
 
 

Synd vi inte kunde gå på den! Måste se verkar bra :)

Svar: Jaaaa eller hur :( Men ladda ner eller streama den verkligen sevärt :D
nakimushi.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback