Veckans tips!

Nu tänkte jag börja skriva någonting som jag kallar för veckans tips, då jag tipsar om anime, serier, böcker eller filmer! Jag kommer skriva som en liten recension om varje ämne.
 
The Mortal Instruments är en fantasy bokserie på 6 böcker som är skrivna av Cassandra Clarie. Böckerna handlar om 15-åriga Clary Fray som bor i New York och som kan se övernaturliga väsen. När Clary är på en nattklubb med sin bästa kompis Simon så vittnar hon ett mord som begås av tre tonåringar som är täckta med svarta tatueringar och som bär på underliga vapen. Clary kan inte gå till polisen eftersom hon var den enda som kunde se tonåringarna, hur och varför vet hon inte, men mördarna eller rättare sagt skuggjägarna förklarar för henne att dem är ett hemligt stam av krigare som bekämpar demoner. 
 
Böckerna är sjukt bra, jag har nästan läst dem alla på engelska. Dem är fyllda av spänning, romantik och intressanta karaktärer.
 
 
Första boken City of bones blev till en film runt 2013, men tyvärr blev det en riktig besvikelse för publiken. Jag såg själv den på premiären och jag håller med, den var väldigt dålig. Dem bestämde att inte producera resten av filmerna, utan istället göra det till en tv-serie med titeln Shadowhunters och som kommer ha premiär nästa år. 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback