Tappat intresset att läsa

Ni vet när man har massa olästa böcker men man fortsätter köpa fler ändå? Jag har det problemet. Jag har inte läst en enda bok på över ett år, det känns så konstigt då jag är van vid att läsa massa böcker. När jag bodde i Finland förra året så läste jag hela tiden, när jag var på semester i Cypern förra sommaren så läste jag ut 2-3 böcker, hur sjukt är inte det? Att gå från att läsa en bok på bara några dagar till ingen alls? Jag tänker på att börja läsa igen, men sen så gör jag inte det.
 
Jag läste ut The Maze Runner och jag har dem andra två böckerna liggandes på min bokhylla som bara väntar på att jag ska läsa dem men ändå så gör jag inte det. Jag brukar vara med i svängarna när nya böcker kommer, men jag har inte ens hunnit läsa dem som jag har nu, jag börjar få panik över att jag missar så mycket. Jag gör ingenting åt saken, istället så sitter jag och tittar på serier eller anime när jag egentligen bara kan sätta mig och läsa en bok.
 
Är jag den enda som har det här problemet?
 
 

Nej inte alls jag är likadan men senaste året har jag varit riktig duktig på att beta av de olästa böckerna i bokhyllan istället för att köpa nya. Slant dit av misstag förra månaden och köpte hem 2 böcker. En av dem var ett avslut i en bokserie så var bara tvungen att köpa hem den och den andra åkte bara med i farten men har lovat mig själv att inte köpa fler innan dem 2 är utlästa och fortsätter planen med att beta av de olästa i hyllan istället.

Svar: Jag gör också så!Märkte sen när jag köpte dem två maze runner böckerna att det hade kommit fler, va fan tänker man sen. Jag hatar att ligga efter med böcker. Men jag ska försöka ta min tid och börja läsa, speciellt när jag har tråkigt eller innan jag ska lägga mig. Bättre än att ligga med mobilen eller paddan. Kul att jag inte är den enda med det här problemet :)
nakimushi.blogg.se



Ja att läsa innan sovdags kan man alltid göra. Jag har tur som har en del resväg till jobbet där jag hinner med läsning.

Svar: Åh, ja det är en bra idé! Jag brukade oxå göra det men nu är det så nära till jobbet så jag cyklar dit :)
nakimushi.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback