Akatsuki No Yona

Tänkte skriva om en anime som jag såg klart på igår, och den heter Akatsuki no Yona (Yona of the dawn). Den här animen hade premiär förra hösten och avslutades i vår, jag började följa den men slutade av någon konstig anledning. För några dagar sedan så kom jag på att tänka på animen och bestämde mig för att ge den en andra chans och jag ångrar det verkligen inte. 
 
 Den här animen tycker jag väldigt mycket om eftersom redan i första avsnittet så händer det någonting dramatiskt, det tar inte 2-3 avsnitt som vissa animen utan vi kommer direkt in i spänningen vilket jag tycker är viktigt eftersom jag har slutat kolla på flera animen på grund av att det tar för lång tid för dem att komma igång. Karaktärerna är minnesvärda och animen väldigt vacker. 
 
 
HANDLING
Akatsuki no Yona handlar om Yona prinsessan av kungariket Kouka. Yona är en väldigt glad och bekymmerlös prinsessa som inte vet mycket om utsidan, hon lever med sin far i slottet och vid hennes sida är hennes livvakt och barndomsvän Hak. Yonas 16-årsdag närmar sig och hennes barndomskärlek och god vän till henne och Hak, Soo-won kommer till slottet för att fira hennes födelsedag, en stor fest hålls men natten blir sorgfull eftersom Yona blir vittne till sin fars mord som begås av Soo-won. Chockad, rädd och förrådd är Yona tvungen att fly från slottet med hjälp av Hak och Soo-won tar platsen som den nya kungen. 
 
Den bekymmerslösa lilla prinsessan får nu bli en krigare och återta hennes namn som prinsessan av Kouka med hjälp av allierade som hon träffar på hennes resa. Den här animen är definitivt den bästa jag har sett det här året, jag kan fortfarande inte fatta att jag slutade titta på den, men är också glad att jag bestämde mig för att ge den ännu en chans. Animen är 24 episoder lång och det kommer förmodligen en andra säsong, (korsa fingrarna) Handlingen, karaktärerna, animationen och musiken är perfekt, varje episod är fylld av spänning och man väntar ivrigt på att se nästa avsnitt. Yona har så mycket karaktärutveckling, hon blir inte kaxig eller springer in i dumma situationer, utan hon fortsätter vara ödmjuk och man gråter med henne i varje situation.
 
KARAKTÄRER
 
 
Man blir prensenterad massa nya karaktärer i animen och man älskar dem alla, dem fem karaktärerna som blir en stor del av handlingen är Yun, en ung och "attraktiv" man som han kallar sig själv. Yun är erfaren med medicin, matlagning och han är väldigt smart, han är en av dem första som börjar resan med Yona och Hak. Dem fyra allierade, den vita draken Ku-ji, den blåa draken Shin-ha, den gröna draken Jae-ha och den gula draken Zeno, dem här karaktärerna har drakblod i sig och dem alla har olika förmågor som dem använder för att skydda deras nya mästare och vän Yona. 
 
Ta gärna en titt på min anime lista för att se vad jag följer för anime och vilken manga jag läser!

Verkar bra :)

Svar: Sjukt bra enligt mig :D
nakimushi.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback