RIKI 10 MÅNADER | ALLERGI UPPDATERING

Kan inte fatta att Riki är redan tio månader! Så sjukt hur fort tiden går, han bara växer och växer. Det jag har märkt är att hans nacke har blivit mycket större, hans bröstkorg bredare, han ser mer vuxen ut. Jag tror dock inte att han kommer växa i längd eller höjd mer, utan bli bredare. Hans pappa är Engstaff så jag är inte förvånad om Riki stannar i växten. För mig spelar det absolut ingen roll. 
 
 
Angående hans allergi, jag har inte tagit blodprover ännu då min veterinär säger att det är bättre att göra det när han har fyllt ett år och att han har gått igenom alla årstider. Klådan kommer och går, just nu så äter han sin allergifoder och jag tvättar honom med epi-soothe schampoo två gånger i veckan. Ibland kan hans öron se röda och svullna ut, sen kan det gå över och då drabbas tassarna istället. Det är liksom fram och tillbaka, vilket är så irriterande! Jag kommer ta blodprovet på slutet av sommaren och sen vaccinet mot allergin. 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback