Scream Queens | Recension

Jag såg klart på serien för ett tag sedan men glömde helt bort att skriva någon form av recension så här kommer den!
 
 | Genre: Komedi, Skräck IMDB: 7.2 Utgivningsår: 2015 Säsonger: 1 andra säsong på väg |
 
 
HANDLING: Serien handlar om ett universitetsområde som har blivit drabbad av ett fåtal mord. Morden började efter tjugonde årsdagen när en kvinnoförening i universitetet inte höll sitt löfte. Nu är alla på skolan drabbade och ingen vet vem mördaren, personer dör en efter en och det är en uppgift av ungdomarna att avslöja mördaren. 
 
ÅSIKT: Ska jag vara ärlig så visste jag inte att serien skulle vara en parodi av skräckfilmer som scream men nu när jag vet så tycker jag att den här serien försöker för mycket. Emma Roberts var med i American horror story säsong 3 där hon spelade en häxa, och hon spelar precis samma karaktär som i den här serien och det är ju samma producent som gjort båda serierna samt Glee. Även om det är väldigt många skådespelare som man känner igen i den här serien så känns det som dem inte alls gör ett bra jobb. Jag tittade klart bara för att bli klar med den, vet inte om jag ska se andra säsongen. 


Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback