The Good Dinosaur | Recension

Sorry för den dåliga uppdateringen, har äntligen blivit frisk, har fortfarande lite hosta men har kunnat jobba som vanligt. Julen är över och det nya året har äntligen startat! Jag har haft sådan bloggtorka, jag har inte tittat på så mycket filmer eller serier men igår så tittade jag på den efterlängtade The Good Dinosaur som är en Disney Pixar film, jag tycker inte så mycket om pixar filmer eller 3D egentligen men vissa är bra (Tangled, Brave, Toy Story)

HANDLING: Filmen handlar om Arlo, som är den minsta dinosaurien i sin syskonskara. Han och hans familj bor och sköter en gård som hans föräldrar byggt upp, när Arlor växer upp så är det lite svårare för honom att anpassa sig eftersom han är nästa rädd för allting, jämfört med hans syskon som sköter sina vardagssysslor på gården utan några problem. Arlo vill inte göra sina föräldrar besvikna och försöker överkomma sin rädsla för den yttre världen, men det går inte lika bra varje gång, inte förräns en tragisk event händer och Arlo är vilse i den läskiga världen. På sin resa tillbaka hem möter Arlo en människa som han inte kommer så bra överens med först, men under resans gång så växer deras vänskap och dem blir bästa vänner.

ÅSIKT: Det första jag tänkte när jag började titta på den här filmen är, vad vackert animerat det är. Dem har gjort en väldigt realistisk värld med inslag av animation, och den som är mest animerad är så klart Arlo. Jag läste att dem ville göra en kontrast, mellan honom och naturen, vilket jag älskar. Det andra jag tänkte på under filmens gång var hur mycket den påminde mig om Lejon kungen, relationen Arlo hade med sin pappa var nästan densamma som Simba hade med Mufasa. Det är lite som en blandning mellan Lejon Kungen och landet för länge sedan. Filmen var välgjord, handlingen var bra och jag grät minst fem gånger i alla fall.

Jag kollade på denna film för ett par dagar sedan med min pojkvän. Vi båda gillade den väldigt mycket :)

Svar: Visst var den :D väldigt sorglig dock.
nakimushi.blogg.se