Wes Anderson

Om ni inte har sett Wes Andersons filmer, snälla sätt er ner och njut ett par timmar för ni kommer inte att ångra er. Jag fastnade för hans filmer efter att ha sett Fantastic Mr.Fox. Andersons filmer är konstnärliga och komiska, han väljer ut bra roller för karaktärerna och visuellt sett så är filmerna väldigt vackra. Min favorit del av hans filmer är dem olika färgskalorna som han väljer, t.ex så använder han väldigt mycket rosa och pastel färger i The Grand Budapest hotel, medan han använder gula och gröna toner i Moonrise kingdom, ni märker säkert vad jag menar genom att se på bilderna nedanför. 
 
Mina tre favorit filmer av Wes Anderson, The Grand Budapest hotel, Moonrise kingdom och Fantastic Mr. Fox

Jag håller med, verkligen sevärt!

Svar: Kul att någon annan tycker samma ^^
nakimushi.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:

Blogg:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback